Ramlang Bin Porigi… Imam besarrrrrrrrrrr……!!

Mendengar namanya sudah asing. Bila mendapat tahu bahawa dia adalah Imam Masjid Wilayah Persekutuan yang menjadi saksi dalam majlis sumpah Saiful, kepala jadi pening. Risikan mendapati tiada imam di Masjid Wilayah Persekutuan bernama Ramlang Porigi. Siapa dia?

Carian dalam Daftar Pemilih SPR mendapati Ramlang Porigi merupakan pengundi Permatang Pauh! Tapi apa yang jelas, kod negeri yang terdapat dalam kad pengenalannya menunjukkan beliau berasal dari Sabah!. (790726-12-5443.)MEDAN KETERANGAN
Kad Pengenalan 790726125443
Nama RAMLANG BIN PORIGI
Tarikh Lahir 26 Jul 1979
Jantina LELAKI
Lokaliti 044 / 12 / 06 / 005 – PONDOK PENANTI MK 20
Daerah Mengundi 044 / 12 / 06 – PENANTI
DUN 044 / 12 – PENANTI
Parlimen 044 – PERMATANG PAUH
Negeri PULAU PINANG

 

 

Ramlang Bin Porigi, pendatang baru yang melibatkan diri didalam seni senda gurauan drama swasta sumpah-sampah laknat Sai-fool yang baru sahaja selesai pementasannya. Aku terbaca didalam artikel baru-baru ini yang Jembalang Perigi ini mengakui dirinya adalah imam Masjid Wilayah Persekutuan, yang mana menjadi saksi sumpah laknat si Sai-fool.

Kekusutan yang ditimbulkan adalah tidak wajar belaka dan bercanggah dari sudut slogan kerajaan BN yang mana ianya akan lebih memburukkan keadaan dan kedudukan BN. Kini masyarakat mulai menaruh keraguan sepenuhnya terhadap Kerajaan Pimpinan Abdullah Badawi hanya di sebabkan oleh segelintir puak dari BN yang berperlakuan seperti tidak bermoral ini.  Pemimpin tertinggi PAS, Tuan guru Nik Aziz Nik Mat juga menyuarakan kesangsian terhadap sumpah laknat yang telah di lafazkan oleh Saifool yang mana membabitkan keturunannya.

Ternyata Ezam telah gagal dengan rencananya bersama Tajol untuk menarik majority dan mengambil alih tampuk pimpinan di Perak. Ini membuktikan bahawa masyarakat telah menyimpan keraguan yang tinggi terhadap kepimpinan BN. Adakan BN akan tumpas di Permatang Pauh, secara asasnya kemenangan telah berpihak kepada PKR.

Sepatutnya pucuk pimpinan tertinggi BN masuk campur di dalam hal yang sebegini kerana dengan tidakan tidak bermoral dari segelintir “puak” ini lebih cenderung kepada menjatuhkan kerajaan BN. Namun yang nyata masing-masing cuba bertindak sebagai “berkecuali” samada tidak berani masuk campur atau hanya berdiri di belakang drama pementasan yang tidak bermoral ini.

Kini BPR Perak pula di celar oleh masyarakat kerana membuat kenyataan yang tidak berasas. Secara amnya, segala perilaku penyokong-penyokong atau ahli-ahli BN telah mula di perhatikan oleh masyarakat dari setiap segi dan sudut. Ketulusan BPR yang mana satu masa dahulu menyatakan bahawa badan itu adalah badan yang berkecuali ternyata merupakan satu “pembohongan” belaka.

Apakah yang akan terjadi pada negara kita sekarang ini? Adakah wajar kita menukar pimpinan negara dan memberi peluang dan laluan kepada pimpinan PKR untuk menerajui Negara? Dari apa yang telah berlaku, ternyata jawapan yang tergengam di tangan ialah “ya”. Jika ya adalah jawapannya, apakah akan terjadi kepada “mereka-mereka itu”?

Siapakah mereka-mereka itu? Yang pastinya, jauhkanlah diri kita ini dari tergolong di dalam golongan-golongan “mereka-mereka itu”.

Kes liwat Anwar Ibrahim ini tidak lagi menjadi isu hangat yang perlu di perkatakan kerana ternyata ianya adalah merupakn konspirasi kotor yang mana berusaha menjatuhkan dan membunuh kerjaya politik beliau. Lupakan kes tersebut, Sai-fool, berhentilah bersumpah sana-sini. Mohon ampun kepada Allah, semoga terselamat keluarga anak dan cucu cicit. Dapatkan knidmar nasihat dari Tuan guru Nik Aziz, tidak menjadi kesalahan malah mendapat jalan kearah petunjuk dari tuhan. tak payah jumpa orang BN, dah cukup dah tu.

Aku rasa, kalau dia dok nak bersumpah jugak lagi, banyak lagi orang lain yang kena bersumpah pulak nanti.

 

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: