Sufiah Yusoff@Shilpa Lee

Menurut Mufti Perlis, Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin, “selalunya manusia yang cerdik atau genius itu mempunyai tahap keberanian yang lebih dan mungkin momokan yang keterlaluan (lapuran media) yang memalukan mendorong Sufiah Yusoff berani membuat pengakuan berhubung kegiatan memperdagangkan kemaluannya.

Beliau memberi penerangan sebagai ulasan pengakuan berani Sufiah. Besar kemungkinan juga Sufiah (23) berasa sangat keciwa setelah kegiatan sosialnya terbongkar sehingga berani membuat pengakuan bahawa beliau seronok dengan kerjaya belaiu sebagai seorang pelacur.

Pendedahan atau pengakuan Sufiah di sabitkan maruahnya yang tercemar disebabkan oleh lapuran media yang meluas di seluruh negara.

Lepas ni, banyaklah dedahan-dedahan dan luahan rasa dari jurujual-jurujual kemaluan di sepanjang lorong Haji Taib dan banyaklah spekulasi yang akan timbul selepas pendedahan di lakukan. Kesian juga dari orang media ni ye?

Kemahuan adalah lahir dari hati, samaada mahu atau tidak. Selaras dengan itu, kemantapan agama adalah penting, banyak lagi kes-kes yang lebih serius dari Sufiah berlaku di dalam negara kita, namun kemantapan iman di dada mereka menjauhkan mereka dari melakukan perkara-perkara yang keji dan hina. Bak kata pepatah “tepuk dada, tanya selera…………”

Dari statistik, penjerumusan ke lembah maksiat atau pelacuran adalah berpunca dari gejala sosial yang tidak terkawal, disamping kekurangan pendedahan agama samaada di rumah atau di luar. Faktor-faktor negatif dari segi pemilihan kawan-kawan, pergaulan dan keinginan atau kehendak nafsu juga merupakan salah satu daripada dominan utama penjerumusan kelembah kemaksiatan.

 

7 Respons

  1. Miester

    Mana engkau dapat gambar ni haaa!!!
    Memang tak masuk akal betul lah Sufiah ni, aduiiiii,

    Tak patut, tak patut…..

    Ada gambar lagi ke, kasi le saye….

  2. Kepada yang ada anak-anak tu, tanamkan budaya Melayu…. sopan santun, hormat semua orang…

    Ajarkan anak-anak dengan kebijaksanaan emosi (EQ), jangan tekankan IQ terlalu banyak….

    Supaya dah besar nanti tau buat mana baik mana buruk..

  3. Ntah hape2 sang genius ni.Macam saya,terlalu genius sampai nama keropok lekor pon boleh lupa

  4. ada gambau lelebih tu.. post lar..

  5. ni ape korang ni mintak gamba lelebih pulak ni?
    sepatutnya sebagai lelaki wajib membimbing wanita…
    lagi rosak la minah tu korang wat camgini…

  6. syok tu……………..

  7. apa pun bimbinglah diri sendiri dahulu
    sebelum nak membimbing org lain ye

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: