“malulah sokan untuk negara….”

su_01_big1.jpg

” anak makcik tu bagooooooooooooooooooooooooossss, ektip olah rageeeeeeeeeeeee, giat dalam sokaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaannnn dan…………………….”

tak tau lah apa yang telah berlaku di dalam industri sukan negara, di manakah salah dan silapnya? Adakah di sebabkan penyelenggaraan, pengurusan… atau masalah teknikal. negara China dengan kekalahan 5 – 1 di dalam kumpulan C di gelanggang sendiri.

Dulu, orang pernah berkata bahawa pasukan negara hanyalah juara kampung, dan bila berhijrah keluar negara, pasukan negara di tewaskan dengan mudah. Sekarang nie apakah gelaran yang hendak di berikan kalau di dalam gelanggang sendiri pun kita kecundang dengan begitu teruk sekali?

Juara apa?…….. kasut “Juara” boleh laaaaa…………

Bukan kita nak mengutuk atau melemahkan semangat pemain negara yang ber “kasut” Juara itu, tetapi pada pandangan saya, semua pihak pengurusan yang bertanggungjawab dan terlibat perlu lebih tegas. Hapuskan segala anasir-anasir rasuah, sogok, pecah amanah dan lain-lain di dalam  pengurusan.

Kalau nak letak pemimpin, untuk memimpin mestilah orang tu tau apa yang nak di pimpinnya, kalau pasukan bolasepak jangan lah suruh “pakar Dam Ular” jadik mentor….kalau tak… “malulah sokan untuk negara”……………..

 miester : majulah sukan untuk negara, erk….. banyaknyer ekor kat kepala?…. penyanyi rock main bola ker?

3 Respons

  1. taw xp…kaklong tgk dorang men,,cm taik!!
    kentowt jek!!mke da la x hemsem,men pown cam pyo je..neway,guess u rite!Malu lah sukan untuk negara…*sigh

  2. politik banyak sangat…yang dok pegang kat atas tu tah-tah tendang bola pon tak tahu..pity malaysia:(

  3. sedih…terkejar kejar depan belakang kiri kanan…it was a joke watching our team..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: